Bij Detex Opleidingen delen onze docenten en trainers hun jarenlange praktijkervaring om medewerkers, managers en eigenaren te helpen zowel in de breedte als in de diepte te kijken naar de mode retail. Onze deskundige docenten brengen een schat aan kennis en vaardigheden mee die essentieel zijn voor de winkelvloer: van klantvriendelijkheid, service en hospitality tot styling, visual merchandising, assortiments- en textielwarenkennis en inzicht in consumentengedrag. Ons doel is om onze deelnemers te helpen bij het creëren van tevreden en trouwe klanten, het verhogen van de omzet en het verbeteren van de conversie, ook op de lange termijn.
Onze docenten geven les in alles wat je moet weten en kunnen op de winkelvloer, op verschillende niveaus. Ze bieden niet alleen basisopleidingen, maar ook specialisaties in niches zoals textielwaren, schoenen of jeans. De lesmethoden zijn flexibel en kunnen bestaan uit complete programma’s of losse modules, die zowel individueel als met het hele bedrijf gevolgd kunnen worden, in de schoolbanken of online.
MAAK KENNIS MET ONZE DOCENTEN EN TRAINERS:
Brigitte Koenen is de expert in Visual Marketing en Merchandising bij Detex Opleidingen. Met haar brede ervaring in de retailsector, opgedaan als Visual Merchandiser bij toonaangevende merken zoals Cool Cat, InWear en Livera, brengt ze onschatbare kennis naar onze trainingen. Daarnaast speelt ze een cruciale rol in het TMO bachelor onderwijs.
Trainingen: Visual Merchandising (1 dag) | Visual Merchandising Specialist (3 dagen)
Opleidingen: In onze Leergang Mode Marketing neemt Brigitte deelnemers mee in de nieuwste ontwikkelingen binnen Visual Merchandising. De cursus behandelt essentiële onderwerpen zoals Point of Sale (POS) optimalisatie, effectieve winkelinrichting, etalage compositie en content creatie door middel van styleshoots.
Het doel van de Leergang Mode Marketing is om deelnemers te leren hoe ze een succesvolle Visual Merchandising strategie kunnen ontwikkelen en hun medewerkers effectief kunnen aansturen. Of je nu nieuw bent in het vak of je vaardigheden verder wilt ontwikkelen, de expertise van Brigitte Koenen bij Detex Opleidingen biedt je de praktische en strategische kennis die je nodig hebt.
Leonieke Makkinga heeft een schat aan (marketing) ervaring in de hospitality sector. Zo heeft zij een grote bijdrage geleverd aan het succes van Grand Hotel Karel V en voor restaurant de Kas in Amsterdam. De laatste jaren brengt zij haar kennis over aan studenten van verschillende HBO’s en werkt(e) ze als zelfstandig marketing strateeg voor diverse opdrachtgevers waaronder Thom Broekman.
Opleidingen: Voor Detex Opleidingen ontwikkelde Leonieke de leergang Mode Marketing. Tevems is Leonie hoofddocent voor deze leergang en zal je haar bij verschillende modules tegenkomen.
“De sleutel tot succes in marketing ligt in het voortdurend leren en aanpassen. (Doe je wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg).”
Daniëlle Mulders is een ervaren professional in de schoenenbranche en afgestudeerd aan TMO Fashion Business School (1996). Ze heeft gewerkt bij Nimco House of Shoes, Sacha, en INretail, waar ze verschillende managementfuncties bekleedde. In 2008 startte ze haar eigen advies-, coaching- en trainingsbedrijf. Sinds 2013 werkt ze bij Detex Opleidingen, waar ze de opleiding Schoenadviseur heeft geüpdatet en nieuwe trainingen heeft ontwikkeld, waaronder Gezond lopen adviseur en Sportschoen adviseur.
Trainingen: Basistraining Schoenen (1 dag) | Sales & Hospitality schoenen (1 dag)
Opleidingen: Schoen adviseur (4 dagen) |