Leergang Modemarketing
Boost je carrière in mode met onze praktijkgerichte marketingopleiding!
Droom je van een carrière in fashion marketing? Werk je al in de moderetail en wil je je marketingkennis verbreden en je carrière versnellen? Of ben je een toekomstige marketeer met een passie voor mode? Dan is onze leergang Modemarketing de perfecte keuze!
Onze praktijkgerichte leergang Modemarketing is ontworpen voor moderetail professionals die een carrière als marketingprofessional in de modebranche ambiëren of hun huidige marketingpositie willen versterken. Deze opleiding sluit perfect aan op de behoeften van de dynamische mode-industrie.
Leer praktische vaardigheden en ontdek de laatste trends, zoals social platform marketing, user generated content, AI en hypersegmentatie. De docenten/trainers, met expertise in zowel marketing als mode, behandelen een breed scala aan onderwerpen in 4 modules:
- De marketingmix toepassen binnen de modebranche
- Doelgerichte persona’s creëren voor je merk
- De klantreis optimaliseren (Customer Journey)
- Effectieve sales en accountmanagement technieken
De leergang Modemarketing wordt op HBO-niveau aangeboden. Met het Detex-certificaat krijg je de kans om met een vrijstelling voor het vak Marketing door te stromen naar de HBO Associate Degree Fashion Business Professional van TMO. Hiermee kun je binnen 1,5 jaar jouw HBO-diploma behalen.
De Opleiding
Voor wie?
Voor iedereen die zich graag (verder) wil ontwikkelen tot marketingprofessional in de fashion branche.
Je bent bijvoorbeeld werkzaam- of gaat werken als:
- Marketeer
- Inkoop-/Categorymanager
- Productmanager
- Salesmanager retailformule
- (concept-)manager retail
- Salesmanager business to business
- (E-)marketing manager
- Zelfstandig ondernemer
Dit is jouw ultieme opleiding als jij de modebranche wil veroveren met krachtige marketingstrategieën.
Inhoud
De leergang Modemarketing is opgedeeld in 4 modules:
- Marketingmix
- Persona’s
- Customer Journey
- Sales & Accountmanagement
Tijdens deze modules heb je diverse contactmomenten (lesdagen) waarbij wij je aan de hand van boeiende praktijkvoorbeelden de theorie bijbrengen. Je krijgt verschillende opdrachten die je tijdens deze lessen, of direct in de praktijk (tijdens jouw werk), kunt uitvoeren. Deze leergang is dus goed te volgen naast jouw werk.
Naast de lessen bieden we ondersteuning via coaching, collegiale feedback en e-learnings.
Resultaat en Certificaat
Na de leergang Modemarketing analyseer en combineer jij de waarde proposities, merkwaarden en marketingmix van een product of merk, in lijn met het doel en de strategie van jouw bedrijf, samen met de kenmerken en behoeften van de doelgroep. Ook maak je gedetailleerde klantpersona’s en bekijk je de hele klantenreis rond een product of merk, om beter te begrijpen en in te spelen op wat de doelgroep nodig heeft. Verder pas je passende verkooptechnieken toe voor verschillende soorten klanten en interne stakeholders.
Na het succesvol afronden van deze leergang ontvang je het erkende Detex-certificaat Modemarketing.
Docenten | Trainers
Leonieke Makkinga heeft een schat aan (marketing) ervaring in de hospitality sector. Zo heeft zij een grote bijdrage geleverd aan het succes van Grand Hotel Karel V en voor restaurant de Kas in Amsterdam. De laatste jaren brengt zij haar kennis over aan studenten van verschillende HBO’s en werkt(e) ze als zelfstandig marketing strateeg voor diverse opdrachtgevers waaronder Thom Broekman.
Opleidingen: Voor Detex Opleidingen ontwikkelde Leonieke de leergang Mode Marketing. Tevems is Leonie hoofddocent voor deze leergang en zal je haar bij verschillende modules tegenkomen.
“De sleutel tot succes in marketing ligt in het voortdurend leren en aanpassen. (Doe je wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg).
Brigitte Koenen is de expert in Visual Marketing en Merchandising bij Detex Opleidingen. Met haar brede ervaring in de retailsector, opgedaan als Visual Merchandiser bij toonaangevende merken zoals Cool Cat, InWear en Livera, brengt ze onschatbare kennis naar onze trainingen. Daarnaast speelt ze een cruciale rol in het TMO bachelor onderwijs.
In onze Leergang Mode Marketing neemt Brigitte deelnemers mee in de nieuwste ontwikkelingen binnen Visual Merchandising. De cursus behandelt essentiële onderwerpen zoals Point of Sale (POS) optimalisatie, effectieve winkelinrichting, etalage compositie en content creatie door middel van styleshoots.
Het doel van de Leergang Mode Marketing is om deelnemers te leren hoe ze een succesvolle Visual Merchandising strategie kunnen ontwikkelen en hun medewerkers effectief kunnen aansturen. Of je nu nieuw bent in het vak of je vaardigheden verder wilt ontwikkelen, de expertise van Brigitte Koenen bij Detex Opleidingen biedt je de praktische en strategische kennis die je nodig hebt
Start data
De opleiding bestaat uit 14 dagen.De startdatum is:
* Staat er geen passende datum (tussen)? Kies voor inschrijven en selecteer het (lege) veld zonder datum in het inschrijfformulier. Wij houden je op de hoogte van nieuwe mogelijkheden.
* Data onder voorbehoud van voldoende deelnemers
Locatie
De lessen vinden plaats op de gemakkelijk bereikbare campus van Detex/TMO Fashion Business School in Doorn.
Adres:
Driebergsestraatweg 11, 3941 ZW Doorn
Deelnamekosten
De kosten zijn € 6.495 p.p. excl. BTW, incl. lesmateriaal en lunch.
Liever incompany? Vraag een offerte aan: Offerte aanvragen
Duur leergang
De leergang Modemarketing heeft een doorlooptijd van 10 maanden.
Studiebelasting
Lesdagen: 1 dag | 2 wekelijks | Tijd 9.30 – 17.00 uur
Zelfstudie: 5 uur per week
Opdrachten: 5 uur per week
Niveau | Vrijstelling
De leergang Modemarketing wordt gegeven op HBO niveau. Met het behaalde Detex-certificaat heb je vervolgens de mogelijkheid om met een vrijstelling* voor het vak Marketing door te stromen naar de deeltijd Associate Degree Fashion Business Professional van TMO, waarmee je binnen 1,5 jaar jouw HBO-diploma kunt behalen.
*deze vrijstelling kan alleen worden verleend door de examencommissie van TMO. Daaraan worden vereisten gesteld. Meer informatie over de deeltijd AD TMO volgt spoedig.
Toelatingseisen
Voor het volgen van deze leergang is geen specifieke vooropleiding vereist. Het is wel handig dat je al werkzaam bent in de moderetail, zodat je de opgedane kennis en opdrachten direct in de praktijk kunt toepassen.
Wil je vervolgens deelnemen aan de deeltijd AD TMO dan gelden wel specifieke vooropleidingseisen.
Combineer werk met studie
De opleiding is opgedeeld in vier aparte modules, verdeeld over 14 lesdagen. Naast de lesdagen werk je zelfstandig aan opdrachten, binnen jouw huidige functie/organisatie. Daarom is deze leergang goed te combineren met je werk.
Modulaire leergang
De leergang Modemarketing bestaat uit vier individuele modules, die je ook afzonderlijk van elkaar kunt volgen. Dus als je specifiek geïnteresseerd bent in de ‘Customer Journey’, kun je ervoor kiezen alleen deze module te volgen. Voor gedetailleerde informatie verwijzen wij je graag naar de pagina’s van de afzonderlijke modules:
NRTO KEURMERK
Detex opleidingen is in het bezit van een NRTO keurmerk. De NRTO, de Nederlandse Raad voor Training en opleiding, is de brancheorganisatie voor private onderwijsinstellingen, opleidings- en trainingsbureaus.
Op deze opleiding zijn de Algemene voorwaarden van Detex opleidingen van toepassing
24