Modemarketing | Module Marketingmix

BOOST JE CARRIÈRE IN FASHION

Wil jij dé Marketing Professional in Fashion worden? Een marketeer waar collega’s niet omheen kunnen?
Volg dan de Detex module Marketingmix.
Deze module is een van de 4 modules uit de door Detex ontwikkelde leergang Modemarketing.

Aan de hand van vakprofessionals en samen met mede-cursisten ga je aan de slag met theorie en hands-on opdrachten die ge-ent zijn op het bedrijf waar jij voor werkt.
De nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied komen voorbij. Onderwerpen zoals Purpose, Missie, Visie en Strategie, Merk en merkwaarde, waarde propositie, brand appeal, de (Impact van) Technologische ontwikkelingen en nog veel meer passeren de revue.

Dit is geen 13-in-een-dozijn module over marketing maar juist specifiek gericht op Fashion!

Inschrijven

Leergang Modemarketing | Module Marketingmix

De training

Voor wie?

Voor iedereen die zich graag (verder) wil ontwikkelen als marketing professional binnen de fashion branche.

Je bent bijvoorbeeld werkzaam als:

  • Marketeer
  • Inkoop-/Categorymanager
  • Productmanager
  • Salesmanager retailformule
  • (concept-)manager retail
  • Salesmanager business to business
  • (E-)marketing manager
  • Zelfstandig ondernemer

Inhoud module Marketingmix

Tijdens het volgen van de module Marketingmix heb je diverse contactmomenten (lesdagen), waarbij wij je aan de hand van boeiende praktijkvoorbeelden de theorie bijbrengen. Je krijgt verschillende opdrachten die je tijdens deze lessen, of direct in de praktijk (tijdens je werk), kunt uitvoeren.

  • Algemene Marketing, de branche en branchesegmenten
  • Purpose, Missie, Visie en Strategie
  • Merk en merkwaarde, waardepropositie en brand appeal
  • Concurrentie, concurrentieanalyse en onderscheidend vermogen (positionering)
  • De relevante P’s (product, prijs, plaats (distributiekanalen) en promotie
  • Visual Marketing
  • (Impact van) Technologische ontwikkelingen

Naast de lessen bieden we ondersteuning via coaching, collegiale-feedback en e-learnings.

Doel en diploma

Na afronding van deze training analyseer je de waarde propositie, merkwaarden, aantrekkingskracht en marketingmix van een product/merk. Hierbij houd je rekening met de doelstellingen, missie, visie en strategie van het bedrijf. Ook neem je de marketingdoelstellingen van het specifieke product/merk mee in je analyse. Daarnaast identificeer je de directe concurrenten van het product/merk. En ga je op zoek naar het unieke kenmerk, oftewel het onderscheidend vermogen, van het product/merk.

Na het succesvol afronden van deze module ontvang je het erkende Detex-certificaat Modemarketing | Marketingmix.

 

Trainingsdata

De opleiding bestaat uit 5 dagen.De startdatum is:

* Staat er geen passende datum (tussen)? Kies voor inschrijven en selecteer het (lege) veld zonder datum in het inschrijfformulier. Wij houden je op de hoogte van nieuwe mogelijkheden.

* Data onder voorbehoud van voldoende deelnemers

Locatie

De lessen worden verzorgd op de prachtige en goed bereikbare campus van Detex/TMO Fashion Business School in Doorn.

Deelnamekosten

De kosten zijn € 1.995 p.p. excl. BTW, incl. lesmateriaal en lunch.

Inschrijven

Liever incompany? Vraag een offerte aan: Offerte aanvragen

Duur Training

De module Modemarketing | Marketingmix heeft een doorlooptijd van 2 maanden met 5 lesdagen

Studiebelasting

Lesdagen: 1 dag | 2 wekelijks | Tijd 9.30 – 17.00 uur
Zelfstudie: 5 uur per week
Opdrachten: 5 uur per week

NIVEAU | VRIJSTELLING

De leergang Modemarketing wordt gegeven op HBO niveau. Met het behaalde Detex-certificaat heb je vervolgens de mogelijkheid om met een vrijstelling* voor het vak Marketing door te stromen naar de deeltijd Associate Degree Fashion Business Professional van TMO, waarmee je binnen 1,5 jaar jouw HBO-diploma kunt behalen.
*deze vrijstelling kan alleen worden verleend door de examencommissie van TMO. Daaraan worden vereisten gesteld. Meer informatie over de deeltijd AD TMO volgt spoedig.

Toelatingseisen

Voor het volgen van deze leergang is geen specifieke vooropleiding vereist. Het is wel handig dat je al werkzaam bent in de moderetail, zodat je de opgedane kennis en opdrachten direct in de praktijk kunt toepassen.
Wil je vervolgens deelnemen aan de deeltijd AD TMO dan gelden wel specifieke vooropleidingseisen.

COMBINEER WERK MET STUDIE

De module Modemarketing | Marketingmix is verdeeld over 5 lesdagen, daarom is deze training goed te combineren met werk.

MODULAIRE OPLEIDING

De opleiding Modemarketing bestaat uit vier individuele modules, die je afzonderlijk kan volgen. Heb je interesse om ook de andere modules te volgen? Dan is dit uiteraard mogelijk. Voor gedetailleerde informatie verwijzen wij je graag naar de pagina’s van de overige modules:

NRTO KEURMERK
Detex opleidingen is in het bezit van een NRTO keurmerk. De NRTO, de Nederlandse Raad voor Training en opleiding, is de brancheorganisatie voor private onderwijsinstellingen, opleidings- en trainingsbureaus.

Op deze opleiding zijn de Algemene voorwaarden van Detex opleidingen van toepassing

38

Cursisten gingen je voor