Modemarketing | Module Persona’s

BOOST JE CARRIÈRE IN FASHION, combineer werk met leren.

Wil jij dé Marketing Professional in Fashion worden? Een marketeer waar collega’s niet omheen kunnen?
Volg dan de Detex module Marketing Mix.
Deze module is een van de 4 modules uit de door Detex ontwikkelde leergang Modemarketing.

Aan de hand van vakprofessionals en samen met mede-cursisten ga je aan de slag met theorie en hands-on opdrachten die ge-ent zijn op het bedrijf waar jij voor werkt.
We behandelen de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied, zoals social platform marketing, klantgedrag, user generated content, AI, hypersegmentatie.
Deze en nog veel meer onderwerpen passeren de revue.

Dit is geen 13-in-een-dozijn module over marketing maar juist specifiek gericht op Fashion!

Inschrijven

De training

Voor wie?

Voor iedereen die zich graag (verder) wil ontwikkelen op het gebied van (mode)marketing binnen de fashion branche.

Je bent bijvoorbeeld werkzaam als:

  • Marketeer
  • Inkoop-/Categorymanager
  • Productmanager
  • Salesmanager retailformule
  • (concept-)manager retail
  • Salesmanager business to business
  • (E-)marketing manager
  • Zelfstandig ondernemer

Inhoud

Tijdens het volgen van de module Persona’s heb je diverse contactmomenten (lesdagen), waarbij wij je aan de hand van boeiende praktijkvoorbeelden de theorie bijbrengen. Je krijgt verschillende opdrachten die je tijdens deze lessen, of direct in de praktijk (tijdens je werk), kunt uitvoeren.

  • Missie, visie, merk en merkwaarden in relatie tot persona’s
  • Analyse- en Onderzoeksmethoden voor persona’s
  • In kaart brengen van doelgroepen en clusteren van leefstijlen
  • Segmentatie en empathy mapping
  • Social platforms en user generated content
  • Beslisprocessen en beïnvloeding

Naast de lessen wordt je ondersteund middels coaching, collegiale feedback en e-learnings.

Resultaat en Certificaat

Na het volgen van deze module ben je in staat gedetailleerde klantpersona’s te creëren door kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar doelgroepkenmerken, wensen, behoeften en gedrag. Daarnaast leer je hoe je de waarde propositie, merkwaarden en aantrekkingskracht van een merk kunt analyseren in relatie tot de bedrijfspurpose, missie, visie, strategie en doelgroep.

Na het succesvol afronden van deze module ontvang je het erkende Detex-certificaat Modemarketing | Persona’s.

 

Trainingsdata

De opleiding bestaat uit 4 dagen.De startdatum is:

* Staat er geen passende datum (tussen)? Kies voor inschrijven en selecteer het (lege) veld zonder datum in het inschrijfformulier. Wij houden je op de hoogte van nieuwe mogelijkheden.

* Data onder voorbehoud van voldoende deelnemers

Locatie

De lessen worden verzorgd op de prachtige en goed bereikbare campus van Detex/TMO Fashion Business School in Doorn.

Kosten & inschrijving

De kosten zijn € 1.995 p.p. excl. BTW, incl. lesmateriaal en lunch.

Inschrijven

Liever incompany? Vraag een offerte aan: Offerte aanvragen

Duur Module

De module Modemarketing I Persona’s heeft een doorlooptijd van 2 maanden met 4 lesdagen.

Studiebelasting

Lesdagen: 4 lesdagen | 2 wekelijks I Tijd 9.30 – 17.00 uur.
Zelfstudie: 5 uur per week
Opdrachten: 5 uur per week.

Vrijstelling

De leergang Modemarketing wordt gegeven op HBO niveau. Met het behaalde Detex-certificaat heb je vervolgens de mogelijkheid om met een vrijstelling* voor het vak Marketing door te stromen naar de deeltijd Associate Degree Fashion Business Professional van TMO, waarmee je binnen 1,5 jaar jouw hbo-diploma kunt behalen.
*deze vrijstelling kan alleen worden verleend door de examencommissie van TMO. Daaraan worden vereisten gesteld. Meer informatie over de deeltijd AD TMO volgt spoedig.

Toelatingseisen

Voor het volgen van deze leergang is geen specifieke vooropleiding vereist. Het is wel handig dat je al werkzaam bent in de moderetail, zodat je de opgedane kennis en opdrachten direct in de praktijk kunt toepassen.
Wil je vervolgens deelnemen aan de deeltijd AD TMO dan gelden wel specifieke vooropleidingseisen.

COMBINEER WERK MET STUDIE

De module Modemarketing | Persona’s is verdeeld over 4 lesdagen, daarom is deze training goed te combineren met werk.

Modulaire Opleiding

De opleiding bestaat uit vier afzonderlijke modules die ook los van elkaar gevolgd kunnen worden. Dus als je je meer wil verdiepen in bijvoorbeeld de Customer Journey, is het ook mogelijk om alleen deze module te volgen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar de afzonderlijke modulepagina’s.

0

Cursisten gingen je voor