training Een heldere kijk op duurzame mode en schoenen

In dossier Duurzaam wordt jaarlijks onderzocht wat de houding van de consument is ten aanzien van duurzaamheid. 75% van de consumenten vindt dat bedrijven een positieve bijdrage zouden moeten leveren aan de maatschappij, milieu en welzijn van mensen. Maar 29% vindt dat bedrijven dit ook echt doen. Consumenten wantrouwen de duurzaamheidsclaims van de bedrijven.

Dus wat kun jij als retailer doen om het vertrouwen van de consument te winnen?
Duurzaamheid is een serieus en veelomvattend onderwerp. De problemen in de hedendaagse mode – en schoenenindustrie zijn talrijk en komen steeds meer aan het licht. Daarom is het belangrijk om je boodschap over duurzaamheid goed te onderbouwen door kennis op te bouwen over dit onderwerp zodat je vol vertrouwen het gesprek aan kan gaan met je klant.

Inschrijven

De training

Voor wie?

Klanten willen graag eerlijke producten kopen die geen milieu schade veroorzaakt hebben. Ze zijn zelfs bereid om daar iets meer voor te betalen. Zij willen geholpen worden om bewuster te consumeren.
Welke vragen hebben de klanten over duurzaamheid?

  • Waarom is bio cotton beter en duurder dan gewone katoen of kan ik toch beter
    polyester kopen?
  • Als het uit China of Bangladesh komt is het dan slecht, daar is toch veel kinderarbeid?
  • Waarom is die jas van gerecyclede materialen duurder? Dat is toch raar?
  • Als ik minder kleding koop is dat dan beter?
  • Ik stop mijn afgedankte kleding altijd in de kledingbak, wat gebeurt daarmee?

Zijn je verkoopmedewerkers voldoende voorbereid om hier antwoord op te geven?

Inhoud van de training

Deze training duurt 1 dag en is van 10.00 – 17:00 uur.

In deze workshop kom je in 1 dag meer te weten over duurzame mode en schoenen. Je krijgt helderheid en meer grip op de issues en vragen die spelen bij je klant met betrekking tot duurzaamheid. Tijdens deze dag wordt je verrast over hoe je duurzaamheid en verantwoord ondernemen in je dagelijks werk kunt toepassen: zoals in klantencontact, inkoop, marketing.

  • Maak van je verkoopmedewerker een expert op het gebied van duurzaamheid. De klant wil helderheid en een eerlijk verhaal.
  • Vergroot het vertrouwen en je verbondenheid met je klant in deze vluchtige wereld.
  • Creëer hiermee een extra voorwaarden voor je klant om bij jou te kopen.
  • En vergroot hiermee je onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten.

Op die manier kan jouw verkoopmedewerker een sleutelrol spelen om de duurzaamheidsboodschap richting de consument te versterken maar ook andersom: de vraag van de consument naar duurzame mode en schoenen te belonen en te vergroten.

Doel en certificaat

Het doel is om de verkoopmedewerker een dosis kennis en inspiratie mee te geven om
duurzaamheid te integreren in hun dagelijks werk:

  • In het klantencontact; Sales
  • In de inkoop van de collecties; Inkoop
  • Winkelpresentatie
  • Marketing

Na het volgen van de workshop Duurzame Mode & Schoenen ga je naar huis met heel veel inspiratie, een mooi document van de pitches en een deelname certificaat.

Trainingsdata

De opleiding bestaat uit 1 dag.De startdatum is:

Locatie

Driebergsestraatweg 11
3941 ZW Doorn

Routebeschrijving en OV

Detex opleidingen

Kosten & inschrijving

De kosten zijn € 209 p.p. excl. BTW, incl. lesmateriaal en lunch.

Inschrijven

Liever incompany? Vraag een offerte aan: Offerte aanvragen

5

Cursisten gingen je voor!